Rendelkezésre áll a távhőszolgáltató
A közszolgáltatási szerződések rendelkezéseinek megfelelően, ebben az évben is szeptember 15-én megkezdődik Győrben a távhőszolgáltatás rendelkezésre állási időszaka.
A nyári hónapokat kihasználva a Győr-Szol Zrt. Távhőszolgáltatási Igazgatósága a betervezett karbantartási, felújítási munkákat a fűtőerőműben, a távhőhálózaton, és a hőközpontokban elvégezte, a fűtés indítására felkészült. A nyári nagyleállás, ami az egész rendszeren használati melegvíz-szünettel járt, július 31-én zökkenőmentesen lezajlott.
A távhőellátásra vonatkozó jogszabályok és közszolgáltatási szerződések szerint a szolgáltató szeptember 15-e és a következő év május 15-e között áll a felhasználók rendelkezésére, mely időszakban a felhasználók arra hatalmazták fel a társaságot, hogy épületükben a szolgáltató az időjárástól függően indítsa, illetve leállítsa a fűtést. A fűtést ebben a periódusban akkor indítja el a szolgáltató, ha a külső hőmérséklet napi középértéke – a HungaroMet Zrt. (korábban: Országos Meteorológiai Szolgálat) előrejelzése szerint – előreláthatólag nem haladja meg a +10 fokot, illetőleg három egymást követő napon a +12 fokot.
Az ettől eltérő fűtést (indítást, leállítást) a lakóközösség közös képviselője írásban kezdeményezhet.
Ha egy hőközpontról egy épület kap ellátást, akkor a távfűtést a közös képviselő kérésére a szolgáltató 24 órán belül elindítja. Ha egy hőközpontról vagy a hőközponton belül külön fűtési blokkról több épület kap ellátást, akkor az épületek tulajdonosi közösségei (társasház, lakásszövetkezet) legalább 70 százalékának egyetértése szükséges a távfűtés indításához.
Szeptember 15-ig a fogyasztóknak is be kellett fejezniük a tulajdonukban levő, távhőrendszerről kiszolgált fűtő és melegvíz berendezések felújítási munkáit. Ezt követően a szolgáltató csak rendkívüli esetben, a társasház közös képviselőjének hozzájárulásával engedélyez átalakítási munkát, és üríti le ehhez a fűtési rendszert.
A fűtés elindításkor a legtöbb problémát a belevegősödött felhasználói rendszerek jelentik. Ebben az időszakban a fogyasztói hibabejelentések többsége az, hogy egy-egy helyiségben nem melegednek fel a radiátorok, vagy a levegősödés miatt zaj tapasztalható. A hibák nagy része a nyári időszakban az épületek fűtési rendszeréhez kapcsolódó felújításokhoz, átalakításokhoz, radiátorcserékhez köthető, ugyanis ezekhez a munkákhoz a hálózatot le kellett üríteni. A korszerűsített fűtéssel rendelkező épületekben a légtelenítési munkák az átlagosnál is nagyobb problémát jelentenek, mivel egy-egy zárt termosztatikus radiátorszelep miatt a levegő nem tud a rendszerből egy ütemben, teljes körűen távozni, így a hibabejelentések ismétlődnek. Ilyen fűtési rendszerek esetében a termosztatikus radiátorszelepeket a fűtés indítása után javasolt egy ideig teljesen nyitott állapotban tartani annak érdekében, hogy a panaszokat okozó levegő minél hamarabb távozni tudjon a rendszerből.